Sådan skaber du gode kommunikative rammer omkring salg af sexlegetøj

Hvis du går med drømmen om at starte et firma, der sælger sexlegetøj, så er det bestemt ikke en dårlig idé, du har fået. Selvom sexlegetøj er et kontroversielt område, så er det også et marked med rigtig meget salg og rigtig meget interesse fra kunderne.

Udover det, så er det sjovt og givende at forhandle sexlegetøj. Der er nemlig her tale om produkter, som er med til at give folk glæde og nydelse, forbedre parforhold og give mennesker et mere afslappet og eksperimenterende forhold til sex. Men det kræver også omtanke, nå du skal kommunikere og reklamere for dit firma.

Mange konkurrenter på markedet

For det første er det en udfordring, at du kommer til at konkurrere med rigtig mange andre firmaer, der har samme mission, samme udbud og samme kundegruppe som dig. Du har selvfølgelig ikke råd til at køre med meget lavere priser end dem, så derfor skal du sælge dig selv på en anden måde.

Det gør du allerbedst ved at brande dig selv gennem god PR og kommunikation. Det handler om at gøre opmærksom på dig selv og dit firma og præsentere jer på en fængende måde, noget du blandt andet kan læse mere om på ivpilot.dk.

Hold en sober tone

Når du forhandler et så tabuiseret produkt som sexlegetøj, kan du træffe nogle forskellige valg, når det kommer til din måde at reklamere for sig selv og dine produkter på. Du kan vælge at spille på det lidt lumre og sexede aspekt.

Men du kan også vælge at holde tonen sober og satse på at fremstå pålidelig, kompetent og interesseret i kundernes velfærd. Dette er helt sikkert den bedste vej til succes, idet seksualiserede tekster og lumre farver tit giver indtrykket af noget lidt fordækt og lyssky frem for noget troværdigt.

Informer og opdater

En anden vigtig ting er at huske er, at sexlegetøj er produkter som alle andre. Bare fordi det er dildoer, flehslights eller vibratorer, du forhandler, fortjener dine kunder stadig en ordentlig beskrivelse af det, som de er ved at købe.

Derfor er det bydende nødvendigt, at du laver grundige og ordentlige produktbeskrivelser til hvert produkt. Det er ikke nok at skrive noget generelt – du skal bring specifikke fakta om type, design, materialer, brugsmanual og så videre. På den måde føler kunderne, at de får den bedst mulige hjælp, og så vil de vende tilbage.

Lyt til kunderne

Som ejer af en opstartsvirksomhed kan du ikke undgå at lave fejl. Det er der ikke noget galt i, for fejl er den bedste måde at lære noget om driften på. Men det er vigtigt at du lytter til dine kunder, for det er tit dem, der er med til at gøre dig opmærksom på de ting, som ikke fungerer.

Kunderne har ikke altid ret, men det er vigtigt at tage deres ønsker og forslag til ændringer til dig. Det er trods alt kunderne, som holder virksomheden i gang og anbefaler dig til andre.