Fodboldspillere præsterer bedre efter en god søvn

Søvn er alfa og omega, hvis vi skal fungere optimalt, men samtidig er det et vigtigt element, hvis vi vil performe det bedste, vi overhovedet kan hver eneste dag. Flere professionelle atleter har søvn med i planlægningen hver dag, fordi de skal sove omkring de 8 timer, ligesom de skal have det bedste, hvorfor du selv skal på jagt efter topmadrasser og kontinentalsenge. Dog er det noget lidt andet, vi kigger på her, da vi ser nærmere på de positive effekter, der opstår.

Bedre koncentrationsevne og hukommelse

Først skal det siges, at alle de positive ting kan læses modsætningsvis, hvis du ikke får nok søvn. Får du dog en god søvn, vil du hurtigt opleve, at du husker bedre, ligesom du kan koncentrere dig længere. Dette er ekstremt vigtigt, når du er fodboldspiller, men det kan også overføres direkte til et hverdagsliv med studier eller arbejde. Det vil helt sikkert give en bedre performance, som vil ses på karakterer samt arbejdsopgaverne. Du kan læse mere på indkast.dk, hvis du vil vide, hvordan søvn kan påvirke fodboldspilleres præstation.

Færre sygedage og mere energi

Som atlet skal du altid have energidepoterne fuldt opladt, og det sker kun, hvis man får den rette mængde kvalitetssøvn, som de rette topmadrasser og kontinentalsenge kan hjælpe med – man skal have omkring 8 timers søvn. Udover mere energi får man også færre sygedage. For lidt søvn påvirker nemlig immunforsvaret i negativ retning, ligesom det øger trangen til sukker, og derfor kan for lidt søvn ofte kædes sammen med overvægt.

Gå ikke på kompromis

Ovenstående er blot få af de mange positive sider ved god søvn. Så derfor kan vi klart anbefale, at du går på jagt efter topmadrasser og kontinentalsenge, så du hver aften får den rette mængde søvn – så er det næsten bedre, du sparer alle andre steder i din økonomi.